Wednesday, December 9, 2009

hidup dengan baju

Posted by norzillawatie binti zahidin at 8:20 AM
apebile cuti di rumah...
macam biasa..hari2 mesti mau pakai baju..
xde baju nk pakai ape...
xkn nk pakai daun kot..
depan umah aku pon ade daun kari je padahal..
xcukup nk menutup kulit2 aku..
hehehe...

pagi2 bangun...
ika akan jadi mangsa bahaman aku..
"ko pegi sapu depan umah!aku xnk tengok ade sampah2!"
"masak air!"
"basuh pinggan!"
ape lagi..da rupe mak tiri plak aku..
tu la cara aku nk mendidik org yg degil...
care lembut xleh pakai..kasi gertak sket jantung...

aku plak buat ape..??
pegi la kat mesin basuh....da le manual plak tu..
kalau manual biasa xpe..
ni manual sungguh2 ni..
mule2 bilas kasi pusing sket dalam 1/2 jam..
pastu aku yg kena buang air die..
sebab da tersumbat..heheh...mesin lama r katekan..
agak2 pastu kasi spin sket dalam 5minit..
then step seterosnye adelah proses menebarkan kain macam roti canai agak2nye..
iaitu.."sidai kain"...

dalam banyak2 bnda yg ade kena mengena dengan kain..
aku plg ske sidai kain..aku pon tataw kenapa...
pastu agak2 da kering da kain ni..
kenan angkatla kan...
pastu ade satu lagi proses..
iaitu lipat kain..ni benda yg aku paling xske skali..
sebab akan melipat baju yg pelbagai saiz..
dan jenis...
kalau same je sume..senang..skali harung je..
(gampangle nabil ni...)

lepastu proses ni akan berulang la sampai le agak2 baju tu da xde pemakainye...
da lipat,simpan..da simpan pakai balik kalau nak..
pastu basuh,bilas,spin n keringkan pastu angkat kain..pastu lipat balik..
ala...tu le ctenye pasal baju...
(nabil gampang 1)

aku pon tataw knp aku cte pasl baju arini
sebab aku rase aku kejekan baju n kain2 arini macam keje kat kedai dobi plak..
banyak beno...padahal kat umah tu bape org je duduk..
baju oh baju...

kalau xde hang..telanjang le manusie..
hehehehe...
done!

p/s: dr nabil: tepukan gemuruh untuk baju!!!!!baju!baju!baju!

0 comments:

lagu saya

Celine Dion - The Power Of Love

Powered by mp3soup.com


Get your own Digital Clock

 

ohzila lova Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea