Saturday, July 9, 2011

bersih yang kotor

Posted by norzillawatie binti zahidin at 4:35 AM


ni ape ni. ape ni.kunin kunin ni. sape join ni memang otak kunin la. aku mmg xsetuju pun, buat semak je. apesal la. kesian kot org KL. mana xnya xpasal2 kena tutup kedai. kesian kat Jalan Masjid India tu dari org nak datang jadi xdatang. menutup pintu rezeki deme mmg xrase bersalah ke hape.parti pembangkang, macamana org2 nak respek parti awak kalo awak buat "pembersihan" cara macam ni.


semua macam bangang. berkumpul2. ko jaga anak laki bini lagi bagusla. berdosa je wat hal camni. buat malu, effect ekonomi, pelancongan and macam2 lagi. buat malu je kat foreigner yg datang melancong negara kita ni.

bagi aku la kan, xde salhnye nak pakai baju kuning tu. pakaila. ade kisah ke. tapi disebabkan halatuju da xbetul, misi dan visi songsang and bertentangan dengan kehendak rakyat yg positif, suka2 je buat jalan macam jalan tu bapak korang yg punye.

=.='

bagus lagi, kalau korang buat perhimpunan bersih pakai baju kuning ramai2, bawak cangkul, penyapu, penyodok, mop lantai ke hape ke, bersihkan longkang2 kat KL, tepi2 jalan tu, taman2 tasik2 ke tolong makcik2 n pakcik2 cleaner DBKL bersihkan sampah2 yg belambakan kat KL tu. banyak je sampah melambai2 mintak dikutip kat KL tu baik korang p kutip dari buang suara melaung2 macam org hilang laki bini. hish.

ni menyusahkan org sampai ambulan ape sume nak kena amik org sesak nafas sebb sesak sangat join 'bersih' tu. ni bukan cakap besar la, tapi terang lagi bersuluh mmg xde dapat ape2. korang nak laung kuat2 Allahuakbar, kalau macam ni la caranya, macamana Allah nak tolong. ketua perhimpunan, bukan melayu tapi kuli2 semua org Melayu. ak bukan nak hina la org bukan melayu ni, tapi pk x, dalam2 korang ni nak naikkan sape,org sendiri ke ape.


aku macam nak kokak je die ni.


xpasal2 Digi pun kena tangkap. padan muka.

seronok sangat la pergi bersih tu kan. bersih tak negara kita ni. eh rumah ko pun xbersih banyak taik kucin merata, bilik xbersih ni plak nak p join bersih kat KL tu. eiii ya Allah, buang masa gila, buang tenaga macam gampang jadah la xde otak.

ak menulis entry ni sebagai seorang yg prihatin terhadap negara walaupun pokok pangkalnya aku xminat politik langsung and kalau dalam pandangan mata aku sendiri skrg ni, dah takde konsep demokrasi da kat negara kita ni. macam sucks. ok.

imageimage

27 comments:

mirul said...

hurm. tak nak berfikir langsung.

azrijohan said...

meh meh sini tengok

sape dalang sebenor BERSIH ni
http://ping.busuk.org/view/8725

Anonymous said...

weyh ko tahu x perhimpunan bersih ni untuk ape??buat kajian dlu boley x sblum berkata2 :)

norzillawatie binti zahidin (che-che) said...

mirul : SENYUM JE LA EK

azri: okey

anynomous: tahu dan tahu. ok. paham. tapi ko tak rase ke cara tu xbetul. ape ko pk betul ke tak cara tu.ape ko dapat ce ckp ngan aku. ape dapat. hampir meragut nyawa ko tau x.pliz la. ni kalau untuk syahid xpe gak.

ShafiqIzwan said...

pergh ramai gile!

Anonymous said...

kalau x berminat pasal politik, jd jgn bcakap..sbb cakap orang x taw hujung pangkal x de nilai cik adik.. taw tak dulu pernah ada juga bersih?? x ramai yg taw sebab kerajaan xde nak haramkan mcm bersih 2 ni..kerajaan hilang kuasa pada beberapa kerajaan seperti selangor misalnya, ini semua kesan dr momentum BERSIH 1..jd kerajaan takut ia berulang.. diharamkan yg ke2.. kalau kerajaan benarkan, polis kawal lalu lintas, xkn ada nye masalah..

Anonymous said...

sibuk pasal pe pndangan pelancong asing? mereka dtg dgn bermacam2 pngaruh pada anak bangsa kita.. ada awk ambik kisah?

berniaga tutup sehari dibisingkan, duit rakyat yg kerajaan makan bertahun2, ada awk pikirkn pasal tu??

mungkin awk x rasa ttindas, sbb awk serba ada.. tp berapa ramai orang susah kat luar sana, ada awk fikirkn pe yg mereka rasa?

and apa masalahnya kalau pemimpin bukan seorang islam? kita x sokong agama nya.. kita sokong bersih, apa yg cuba bersih capai..fahamkn ye..

Anonymous said...

cuba kaji, dimana wang zakat disalurkan.. 100% pergi pada yg hak atau x.. kaji ya..

anti ambiga said...

to anonymous..
x kisah kalo pemimpin 2 islam ke x..
tp da jelas2 sebelum ni si ambiga 2 mencabar agama islam n tujuan sebenarnya nk menhancur kn agama islam di malaysia,ko igt dia kisah sgt ke tntang tuntutan pilihanraya 2 adil ke x,n lagi satu kalo la btul pilihan raya ni x adil,cm ner kedah,selangor n penang bole dimenangi oleh pakatan rakyat,cm ner kelantan masih dipegang pas jika btul2 plihan raya di malaysia ni x adil...

Anonymous said...

suka suka hati je bercakap. orang sesak napas sampai meninggal tu sbb kena kejar polis tau tak? polis tak rase bersalah ke kejar org smpai bwk mati? n tgok balik tuntutan bersih tu. semuanya menuntut keadilan. kenapa dkt senarai spr org yg lahir tahun 1897 pun masih ade hak mengundi? ohh dr dlm kubur boleh mngundi eh? fine.


lain kali fikir dulu kalau nak buat entri mcm ni. jgn nak bengang pulak bila dah kena hentam.

KeTaM_BaTu said...

Yang duk buat kecoh semua "lembu" melayu.. mana pegi semua "BABI-BABI" cina dan india?

Yang sokong "BERSIH + AMBIGAMPANG" memang bodoh.

muhamad zairi bin marzuki said...

ila : aku pown xphm.."hg kata aku..aku kata hg..hg tuduh ak..aku tuduh hg..cara xbetoi, tgkah laku xdijaga, pjuang la lagu mna pown,niat xbetoi..xbetoi gk jdnyer..stinggi mna ilmu pown, kalo cmnie gayanya..xkn kemana nyerr..bt malu org tgk ja.."..kn cik ila..

SWEETSYAZA said...
This comment has been removed by the author.
Fox Mulder said...

Kesian kat ko kan? cakap macam orang takde ilmu. Ikut bulat2 apa yang TV kerajaan bagitau.. takpe la..dah ko totok..kalau dah totok tu, memang tak leh wat apa dah. kesian aje le..

amirul iman said...

yeah !!saya anti demonstrasi jalanan !

Anonymous said...

cik ila,,kaji dulu sebelum bercakap,,awak serba serbi ada,,jgn tgk tv jer,,bcer newspaper kerajaan,,baca jugak newspaper pembangkang,,sayang kalau muka cantik tapi bahasa x jaga,,

waalllaa! said...

bersih ke tak bersih ke..saya pun tak tau nak cakap camana.. nak sokong kerajaan pun serba salah..nak sokong pembangkang pun serba salah..
DAP and keadilan memang saya tolak awal2.. sebab utama adalah pemimpin..DAP sbb pemimpin dia bukan ISLAM..keadilan sebab pemimpin dia hanya berpolitik untuk diri sendiri..bukan nak menegakkan ISLAM atau sebagainya.. saya akan sokong PAS kalau dia keluar dari PKR.. tak perlu nak bergabung dengan DAP atau keadilan sbb baru dia bebas untuk bersuara untuk perjuangkan dasar2 ISLAM yg patut diwujudkan dalam undang2 negara kita..since dah gabung dengan PKR ni..hati dah tawar.. bagi saya if BN tak menang..saya hanya nak negara ni di terajui oleh PAS .. not keadilan or DAP or mana2 parti lain..semoga boleh menyambung legacy rasulullah.. tapi bersih tak perlu di ketuai oleh ambiga yg sememangnya musuh ISLAM...dia tak perlu campur pun lam politik..tak sesuai.. n kalau boleh aku taknak tengok melayu duk bergaduh sesama sendiri..cina n india duk tengok je kita bermusuhan..lagi diorng suka.. cube kalau UMNO n PAS bergabung? aku rasa lagi kuat..untuk memperjuangkn ISLAM dan Melayu dengan seiring.. kenape obama n hillary boleh bergabung dalam pentadbiran kerajaan yang sama sedangkan diorg dtg dari perti yg berlainan..? kenapa kita tak boleh buat camtu..??? Rasulullah kan tak bagi ISLAM sesama ISLAM bermusuh dan berpecah belah.. daripada BN gabung UMNO+MIC+MCA and PASgabung dengan Keadilan n DAP..watpe??? baik UMNO gabung dengan PAS..tolong la UMNO ..tolong la PAS berdamai.. untuk ISLAM dan untuk maruah orang melayu ISLAM..perjuangkan ape yang sepatutnya diperjuangkan..insyaAllah akan diberkati ALLAH..

Anonymous said...

untuk anonymous..
selagi anda bergelar seorang ISLAM.. wajib ke atas anda mengundi dan menyokong pemimpin ISLAM ..tapi bukan ISLAM hanya pada nama.. tapi turut mengamalkan agama ISLAM seperti yang dituntut..

statement ini tidak begitu sesuai bagi saya
"and apa masalahnya kalau pemimpin bukan seorang islam? kita x sokong agama nya.. kita sokong bersih, apa yg cuba bersih capai..fahamkn ye.."

baca ni:

Syarat Perang:

Namun sekali lagi perang dalam Islam harus jelas syarat dan kondisinya. Tidak asal bertemu dengan orang kafir lantas main bunuh dan main bom. Hanya mereka yang kafir dan memerangi agama Islam saja yang boleh diperangi. Allah berfirman :

"Jika mereka merusak sumpah nya sesudah mereka berjanji, dan mereka mencerca agamamu, maka perangilah pemimpin-pemimpin orang-orang kafir itu, karena sesungguhnya mereka itu adalah orang-orang janjinya, agar supaya mereka berhenti."(QS.At-Taubah : 12)

sah2 ambiga tu memerangi agama ISLAM dan mencerca agama ISLAM..kenapa tak bunuh aje dia..kenapa tak berjihad untuk tegakkan ISLAM setelah banyak perundangan ISLAM yang dia nak ubah suka2 hati?

yang mana satu lebih penting? sanggup biarkan kafir mencerca agama kita..

lau nak wat bersih pun..xperlu ambiga jadi ketua.. ramai lagi pemimpin Islam yang lain yang boleh jadi ketua..

ambiga patut dah lama lenyap..
patot dia bali negara asal dia..
wat porak peranda kat negara orang plak..

nak demo pun demo gak.. tapi jgn smpai tergadai maruah dan agama..dek kerana politik..
peace no war!! aku bukan sokong sape2..antara pembangkang ataupun kerajaan..
aku masih meneliti dan buat kajian.. yg pasti dua2 ada pro and cons..

jadi sebelum sokong sesape..sila buat kajian dulu dengan telus..jangan terlalu fanatik..sampai buta mata tak boleh nak nilai baik atau buruk..

Shahrul Izwan said...

Saya juga menentang semua jenis demonstrasi @ perhimpunan xkiralah BERSIH mahupun PATRIOT.
Saya cuma nak Malaysia yg aman tanpa demonstrasi2 begini yg menggugat keamanan Malaysia. :D

Cha Ril said...

Assalamualaikum semua... :)

Pada saya, Masing2 ada pandangan dan pendapat sendiri... so hormatlah antara satu sama lain... Tuntutan tu bagus untuk memantapkan lagi proses pilihanraya tapi yang tak bagusnya ialah menggunakan pilihanjalanraya sebagai medan melepaskan ketidakpuasanhati...

Apa yg ditulis dalam Entri diatas adalah pendapat daripada org yang tidak berkepentingan dalam bidang politik.

Sebagai pembaca kenalah menilainya dengan baik... janganlah marah jika tidak suka.... Islam juga tidak melarang dari berbeza pendapat.

Berdoalah agar apa yang diharapkan dimakbulkan....

waalllaa! said...

@shahrul..betul2 tu.. ape kata guna cara video conferencing ke daripada wat demonstrasi kan?
terus pancar direct kat agung.. guna aje technology canggih.. taklah letakkan nyawa orang ramai dalam bahaya..set time ..set hari bile nak wat..buat appointment dengan agung.. kan senang..jimat tenaga..jimat belanja.. tak menyusahkan orang..taklah smpai ade org mati kena gas pemedih mata.. banyak lagi kot cara yg boleh pakai..

Anonymous said...

da terang lg bersuluh la.
korang g sokong AMBINGAI tu buat pe.
korang taw tak die yg fight utk kes lina joy dulu. engat tak kes tu. lina joy nk convert from islam to kristian. MENANG weyh kes tuh! so pe pendapat korang yg bernas tu skang?

siyes BODOH!

dunia da dekat dgn penghujung la cni....

-shasha-

Anonymous said...

anonymous shasha..
sebab tu jangan pi sokong bersih..
patut perangi ambiga sbb dia dah mencerca ISLAM..tapi sebaliknya plak..tak pasal2 melayu sama melayu bergaduh..dia suka la..yang tu la sangat dia nk tengok.. lagi melayu tak bersatu lagi dia suka..senang dia nak wat kerja..pakat ngan pembangkang nnt senang dia nak mintak tuntutan2 dia tu ditunaikan.. maybe bersih ni sebagai propaganda dia aje pun..nak suruh orang nampak dia tu baik..padahal musuh dalam selimut..ade agenda tersendiri..

musuh ISLAM depan mata tak nampak..
islam sama islam plak bergaduh..semata2 kepentingan politik masing2..

Mr.Kay said...

semuanye bajet bersih..wakakakakakka.... jadi balaci ambiga

Anonymous said...

bersih yg kotor ^_^'
cik zila, wat laa button like, nk like.
hahahha XD

bape ramai org yg kerugian gara2 perhimpunan hareeeemm ni, bkn setakat peniaga2 saje, majlis walimatulurus pom byk yg tpaksa dibatalkan, n ade yg x gembira di hari bahagia dorg gara2 tetamu xdpt dtg~ klu ak pom sedih wey~ nk kawen, tp de kacau bilau~

8 tuntutan yg nmpak cam positif kononnye,, alahai, gov pun cb hapuskan rasuah ape~ bkn nye xcegah,, pelik betoi laa camane melayu boleh diperbodohkan senang2 je.. kita tgk pem'bersih' anwar tu berani x berani sahut cabaran mengadap kemukakan pe yg dia xpuas at sangat~ terus terang betoi2 lol.. jgn nk meracuni minda melayu ngn perkara positif, tp sbnrnye hampeh.. melayu islam kene sapu bersih dr malaysia baru mahu sedar ke wey~ parok mikir tobbbak ah~

Anonymous said...

Bekas Ketua Pemuda Parti Keadilan Rakyat (PKR) Terengganu, Fakhrul Azman Abu Bakar berkata, Ambiga telah 'dikambinghitamkan' oleh Anwar supaya kerajaan, musuh politik termasuk rakyat keseluruhannya tidak lagi memberi tumpuan kepada kes yang sedang dihadapi beliau sekarang.

Katanya, perhimpunan Bersih pada hari ini juga bertujuan menarik perhatian rakan sekutu Yahudi dan negara luar seperti Amerika Syarikat, Britain dan Australia sebagai mendapat simpati politik dan salah guna kuasa.

"Anwar mempergunakan Ambiga yang merupakan seorang penyokong murtad hanya untuk menilai dan mengkaji keteguhan iman dan pemikiran masyarakat Melayu Islam serta pemimpin ulama adakah mereka masih masih lagi kuat dan semangat kasihkan sesama bangsa dan Islam.

"Justeru, ideologi Parti Komunis Malaya (PKM) secara tidak langsung mudah untuk diserap masuk dalam pemikiran rakyat," katanya.

nanti buat BERSIH 3.0 plak.. b'gabung ngn AS n Britain tuh~ mmg baru betol2 bersih MALAYSIA.

bertaubat jelaa semua.. dah nk kiamat.

norzillawatie binti zahidin (che-che) said...

kenapa sume nak marah2 ni. xpe xpe. :)

lagu saya

Celine Dion - The Power Of Love

Powered by mp3soup.com


Get your own Digital Clock

 

ohzila lova Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea