Monday, July 11, 2011

pakcik depan sogo

Posted by norzillawatie binti zahidin at 12:09 AM

sedikit tinta untuk semua renung2kanla pakcik ni cakap



dan sedikit cerita mengenai pakcik ni

Menurut pakcik ni, dulu dia tinggal di Malay Mansion di tingkat 13 di bangunan yang berketinggian 14 tingkat. Kemudian, rumahnya dirobohkan demi projek membina pusat membeli belah Sogo. Di hadapan Sogo, menurut beliau, ada klinik di mana PM pertama kita Tunku Abdul Rahman membuat pemeriksaan mata.

sumber: ibnukhusairy


tgokla ape pakcik ni tulis. barisan ayat2 Al-Quran.
die sayang kan tempat yg die duduk sangat2. tapi die hilang kediaman lepas umah die yg kat tapak sogo skrg ni dah dirobohkan sbb nak buat Sogo. kesian pakcik ni.

beliau xnak susahkan org lain.
moga Allah sentiasa berkati hidup beliau.

imageimage

10 comments:

Nurul Jannah said...

kesian pakcik ni..skrg mmg die xde rumah la? anak2 camne?

Bluewendy said...

semoga Allah hidupnya diberkati Allah..amin.
mana anak2 dia? takd family terdekat ke? kesian lak tengok..=(

norzillawatie binti zahidin (che-che) said...

jannah: diketahui, mmg xde pe sbatang kara

tu la kesian kan bluewendy

Anonymous said...

tu la.. kerajaan mane la yang buat SOGO tu...

dwaty said...

aku tak leh la nengok org2 tua yang minta sedekah... kutip tin... menjual kat tepi jalan... coz aku mudah sangat kesian... mesti tertanya2 mana p anak2 dorg ni??? kenapa buat mak ayah merempat...

~Eizny Ejan~ said...

mmng pkcik ni hmpir slalu ade kat dpn sogo.. kcian dia.. =)
knpe la govmnt x wat umah 4 dia...dale ambk umah dia 2 aishh

ctmah said...

kesiannya.npe depa kejam sgt :(

khairul said...

cian nya..mana pihak berwajib nie ?? hampa x buat kerja ka ?

norzillawatie binti zahidin (che-che) said...

ape nak buat. pakcik tu dah sbeati ngan derita and sayangkan tapak sogo tu. :(

athira said...

salam...sedih nye..sbnrnya sy ni pantang tengok org2 OKU dgn org tua yang minta sedekah..sedey wei..mn agaknye anak2 or family dorang kn...kalau sy tengok sekali,sy mesti tengok berulang kali...sedey...nk nangis..terfikir mcm mn kalau sy yg berada kt tmpat dorang...

lagu saya

Celine Dion - The Power Of Love

Powered by mp3soup.com


Get your own Digital Clock

 

ohzila lova Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea