Sunday, March 21, 2010

program mahasiswa anak jati perak

Posted by norzillawatie binti zahidin at 10:33 AM
ni time mandi swimming pool




dgn dak2 UNIKL Kulim




aku,nori,mira




KPMSI Team




Dato' Seri Diraja Tajol Rosli berucap cap cap



location: taiping golf resort date: 19/3/2010

program anak jati perak was held at taiping resort...

best la gak..bole bagi 80% la...
after check in..g program pembukaan..
yg dirasmikan oleh YAB Dato' Seri Dr. Zambry Abd Kadir..

Menteri Besar Perak doe.. xdepe sangat pun...
mlm tu ade la briefing sket..

ade lebih kurang 30 institusi di Malaysia yg join benda nih..

di mana peserta2 nye terdiri drpd anak2 jati perak..



aku terjumpe si Nina.. membe aku masa kat ITP dulu..
yg juge merupekan x-Luqman..
watever....
tah kenape...aku mesti ngat kat die..

lagi sedih bile aku jumpe..

mak ai lagi sebijik sket je lagi muke mamat nih dr Kolej Komuniti Gerik..
aku xtau la nama die... mmgla Luqman lagi hensem..
but die leh wat ak teringat kat die
menyebabkan aku rase nk je approach die..
but aku bukan begitu masalhnye..
aku hanye mampu diam n memendam perasaan..

nobody knows aku nangis sorg2 teringat kat die..

knp aku datang tempat ni teringatkan die..
padahal xpenah datang sini pon..
aku kuatkan hati..

just let the nite went on..



date: 20/3/2010


hepi bufday BONDA..
naseb baik si intan ingatkan bufday mentor aku nih...
well,arini mmg agak pek...

slot pagi ni agak menarik ye.. dengan mantan Menteri Besar...
Dato'Seri Diraja Muhd Tajol Rosli bin Ghazali.

we ols diskas pasal 7 Wasiat oleh Raja2 Melayu..


masa slot ni..aku memberanikan diri bertanyekan soalan pada ex-MB Perak tuh...
dengan xmalunye aku kedepan mengadap mic depan hampir 500 org pelajar


"Assalamualaikum saya ucapkan kepada sume org..

saye ingin membicarakan tentang wasiat ke7 di mana
Raja2 Melayu kemukakan bahawa hak untuk org Melayu dan bumiputra..
Seperti yg kite tau..pelajar2 dr Institusi MARA adalah pelajar yg di kalangan
org2 Melayu dan anak negeri Sabah dan Sarawak...
Bagaimana yg dikatakan hak untuk org melayu...
sedangkan ada institusi tidak dapat peruntukan yg cukup dalam hak asasi harian seperti bekalan elektrik..

kolej tersebut terpaksa memutuskan bekalan elektrik pada waktu siang dan hanya mendapatkan
bekalan sepenuhnya pada waktu malam...
sedangkan pegawai2 polis baru sahaja dinaikkan gaji padahal kite tau banyak berite kemukakan polis banyak makan suap,banyak rasuah..
kerajaan ingin kami sebagai pelajar ini menjadi generasi yg hebat..
tp bagaimana kami ingin mendapatkan belajar yg selesa...
jadi di mana hak kami sebagai pelajar2 melayu...

hak kami sebagai generasi Melayu!!"



hebat x aku...
mendapat tepukan yg gemuruh ye dalam dewan teratai tu..

hehehe....then aku duk balik tempat aku pastu, tau x...
ade pakcik ni duk sebelah aku tegur aku..


"bagus adik ni..berani..macamni la kite nak...


die tanye aku dr mana... betulke kolej dapat macam tu ye r mana xnye...
xadil tau x... pastu die pun setuju macam aku cakap...
ye la kan...aku pastu cite..

kitorg ni ramai macm nk duk lua..
sape tahan duk dalam hostel macam tu..

aku pun mengadu la kat pakcik tu..
aku cakapla ..aku bukannye org senang pun..

hidup susah..ayah pun da xde...
mak pun keje xtetap...
adik beradik ramai skola....
pastu..pakcik ni pun bagi nasihat..
xubah lagak macam seorg ayah..

aku agak tersentuh hati bile die cakap pasal ayh..
pastu aku nangis depan die..
sambil diperhatikan dak2 UM kat belakang aku..

n membe2 aku kat sebelah..

then die hulur kat aku business card die yg tertera nama

HJ CHE HARUN BUN HUSSIN,PMP,AMP,PJK
AHLI MAJLIS DAERAH GERIK

terkejut aku...rupenye die juge merupekan org kanan tajol rosli tuh..

mak ai...yg bikin aku lagi dup dap tuh..

sambil die hulurkan bisnes card die tuh..

bawah tu terselit sekeping macam kertas yg agak biasa baunye aku bau..
amik hang!

not rm50...!!!!!
pakcik,ape ni....xpayahla susah2...

xpe..amik je...pakcik ikhlas..kalau de pape gitau ek..

pakcik anggap macam ank pakcik..
pakcik xleh tengok org2 camni..
xpe..amik jela..
ngat satu perkara ni...
Allah temukan kite berdua hari ni..
pakcik akan ingat sampai bile2..
pakcik akan ingat zila..



then die usap kepale aku.. sedihnye aku..
macam dapat kasih sayang sorg ayah..

da lama xrasa macam tu...

then aku cium tangan die sambil tu die usap kepala aku..
membe2 aku sume tanye nape aku nangis..

aku cakap xde pape..
nothing...
just dapat bapak angkat yg paham aku..
amin....
today is a special day..
i luv it..


petangnye slot agak ngantuk sket..
pasal animation..kluang man siri 2..

tah ape tah... then ade lagi slot petang tu..LDK..
"RESOLUSI HALATUJU MAHASISWA MENJELANG TAHUN 2013"

menyampah tol time LDK macam ni..da la k...
setakat benda2 macam ni..
da mcm petik jari jela bg aku..
tolong k jangan perlekehkan aku k..
mentang2 korg senior..
anjing tol..
mlmnye...ceramah juge yg agak ngantuk..
aku terpandang die.. macam nk tegor.. tp xbrani..
n aku hanye diam..

sambil2 curik2 tengok die..


date: 21 MAC 2010


pagi ni bangun lambat kot..
gara2 tdo lambat buat LDK... ngok ngek tol...
tp stat pon lambat.. so xdela kisah sangat..
xd sape nak mara pon.. pagi ni diorg wat pembentangan pasal LDK tu..
so aku just mendengar la..
sambil mengomel2 kat blakang...
ngan NORI...
dengan ape yg diorg cakap...
ahhaha...
then pastu buat closing ceremony...
huuhu....pastu siap2 nk balik..

kami tangkap gamba ngan dak2 UNIKL KULIM...
then balik...
yg sedhnye..aku da xkn jumpe die..
n pasni aku bakal lupe die.. dan DIE...
kirenye aku balik ngan frust la..
tp aku bawak juge kenangan yg agak best la situ..
pengalaman la katakan...
hum...

0 comments:

lagu saya

Celine Dion - The Power Of Love

Powered by mp3soup.com


Get your own Digital Clock

 

ohzila lova Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea