Wednesday, October 19, 2011

masuk penjara

Posted by norzillawatie binti zahidin at 3:20 AM
Tahukah anda :

Tindakan menyiarkan gambar kanak-kanak terbabit dalam media cetak atau elektronik merupakan suatu kesalahan jenayah dan boleh dikenakan tindakan mahkamah.

“Seksyen 15 Akta Kanak-Kanak 2001 [Akta 601] memperuntukkan sekatan ke atas laporan dan penyiaran media gambar kanak-kanak sebagai mangsa dalam kes jenayah disiarkan dalam apa-apa akhbar atau majalah atau disampaikan melalui apa-apa perantara elektronik.

Pelanggaran seksyen 15 Akta Kanak-Kanak 2001 [Akta 601] merupakan suatu kesalahan jenayah dan jika disabitkan oleh Mahkamah boleh didenda tidak melebihi sepuluh ribu ringgit atau dipenjarakan selama tempoh tidak melebihi lima tahun atau kedua-duanya.

Moralnya sesiapa juga termasuk blogger kena mengambil perhatian. Sekatan keatas laporan dan penyiaran media gambar kanak-kanak sebagai mangsa dalam kes jenayah itu hanya boleh dikecualikan oleh Mahkamah Bagi Kanak-Kanak.



____________________________________________________


nasib baik aku xmasuk penjara and terima kasih anynomous sebab bgtau. ala. aku mana tau benda2 ni. T___T. janganle marah aku. T______T. terima kasih sbb mengingatkan. and apesal die anynomous ek. macam aku tau je sape yg post. hahaha. xpela. asalkan dah dapat peringatan tu and korang2 janganla post2 lagi benda2 macam tu. maksudnya gambar2 macam tu la. tapi, ramai je buat. boleh pulak. tak kena tangkap pon.T___T.


lepas ni xnak buat dah. expose cerita je. tapi jgn exose gambar ok.



imageimage

5 comments:

BHAIHAQI COOL said...

Ohh yake~~ x thu pn slma ni

zatytastic said...

fuh.baru tau jugak.:) thx for sharing.

nub said...

woah, ada rules begini naa..

norzillawatie binti zahidin said...

kan...............

emeliena said...

err, betolkah ada ?

sudiSudi lah terjah yee : tentang mata dan lidah !

lagu saya

Celine Dion - The Power Of Love

Powered by mp3soup.com


Get your own Digital Clock

 

ohzila lova Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea