Tuesday, October 18, 2011

bayi dikelar budak sekolah

Posted by norzillawatie binti zahidin at 4:27 AM

‎[JENAYAH] KELAR PERUT ANAK

BETONG: Hanya kerana teman lelaki tidak mahu menerima anak luar nikah dalam kandungannya, seorang pelajar berusia 16 tahun mengelar bayi perempuan baru dilahirkannya sehingga mati dan perut terburai di bilik asrama sekolahnya di sini, semalam.

Kejadian menggemparkan itu berlaku kira-kira jam 7.40 pagi dan pelajar tingkatan empat terbabit dikatakan melahirkan bayi cukup sifat sebelum dia mengelar bayinya yang masih hidup itu dengan pisau pemotong sayur sepanjang 15 sentimeter.

Sumber berkata, sebelum kejadian, pelajar terbabit dikatakan gagal hadir ke kelas sehingga menimbulkan rasa curiga seorang guru lelaki berusia 41 tahun yang kemudian ke bilik asramanya.

Menurutnya, sebaik tiba di bilik pelajar berkenaan, guru itu terkejut apabila mendapati satu mayat bayi perempuan cukup sifat berlumuran darah di atas lantai berhampiran katil suspek

_______________________________________________________________________

ya Allah. ni la bayi yang dikelar oleh budak skolah mana tah yang otak takde aku pun xpaham apa motif nak kelar budak ni. eyyyyyyyyy!!!

korang baca tak paper harini. kalau tak tau cerita, p beli cari paper hari ni dalam metro ke tah mana2 paper jela. komfem ade cerita ni.

satu benda. tolong la.ada akai boleh pakai tak. budak2 pun ai xpahamla, mak bapak mana? grrrrrr!



imageimage

6 comments:

RasyidZamri said...

Wah..
Thanks Zila kerana tolong promote FB aku..
Hehehe.. :)

: husna : said...

errrr....ngerinya tengok mayat baby tuh!
ya Allah.pekena dgn budak tu.

♥ MRS ZACKS ♥ said...

Ya Allah kesian bby tu. Hurmmm ape laa nk jadi ngn bdak2 skng ni

Yastro said...

Mana perginya nilai2 kemanusian seorang wanita dan seorang ibu???
Kejam sungguh...

Japun- Bra untuk lelaki

Anonymous said...

Tahukah anda :

Tindakan menyiarkan gambar kanak-kanak terbabit dalam media cetak atau elektronik merupakan suatu kesalahan jenayah dan boleh dikenakan tindakan mahkamah.

“Seksyen 15 Akta Kanak-Kanak 2001 [Akta 601] memperuntukkan sekatan ke atas laporan dan penyiaran media gambar kanak-kanak sebagai mangsa dalam kes jenayah disiarkan dalam apa-apa akhbar atau majalah atau disampaikan melalui apa-apa perantara elektronik.

Pelanggaran seksyen 15 Akta Kanak-Kanak 2001 [Akta 601] merupakan suatu kesalahan jenayah dan jika disabitkan oleh Mahkamah boleh didenda tidak melebihi sepuluh ribu ringgit atau dipenjarakan selama tempoh tidak melebihi lima tahun atau kedua-duanya.

Moralnya sesiapa juga termasuk blogger kena mengambil perhatian. Sekatan keatas laporan dan penyiaran media gambar kanak-kanak sebagai mangsa dalam kes jenayah itu hanya boleh dikecualikan oleh Mahkamah Bagi Kanak-Kanak.

norzillawatie binti zahidin said...

menyesal!

lagu saya

Celine Dion - The Power Of Love

Powered by mp3soup.com


Get your own Digital Clock

 

ohzila lova Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea