Friday, September 10, 2010

pendam ta abisabis

Posted by norzillawatie binti zahidin at 1:55 AM

☼ mule di sini..

hati ta bisa berkatakata. kena menjaga hati sekiranya hati itu terluke. sini bukan untuk mengexposekan perasaan jiwang. tapi mmg betol2 hati ta tau nak cakap macamana da. adekah saya perlu diam and just teruskan dengan ape yang terlintas kat pale otak minda saya yang rase serabut serabai. plz jangan tanya kenapa sebab ape yang saye tulis di blog board ni hanye saye je tahu. trima kasih blog creator. i have you n i really need you coz i dunno how to express wat i feel to those person or anybody yang terlibat. dats y i need you. raye da la suram. macammacam pikir memikirkan masalah di kepala dan kenapa lah aku menjadi mangsa yang selalu dan perlu menjaga hati sume org memandangkan aku lemas dalam emo aku sendiri.lemas.lemas.

life must go on. tu je boleh cakap. takkan nak mati. tanak aku. ape guna aku mintak doa ariari supaya dipanjangkan umor. ya Tuhan. ape aku bole buat kalau hati aku da sebegini rupe carca marbanya. suke tu suke ni. ape bole buat. aku pon buat keputusan yang terlalu drastik dan tu sebabnye orang salu cakap jangan terlalu ikut perasaan. apekah apekah.kusutmusutmasai. aku taknak la jadi apeape yang bole buat hidop aku jadi kucarkacir nanti. i made it. so i have to face it.

aku sendiri pon tak terjaga ni kan lagi nak jaga benda lain yang aku rase benda tu ta patut diusulkan dulu. terimalah segala benda camni. experience. yap. tapi bole buat diri sendiri sakit. lastlast aku tinggalkan je sume. memang kejam kah? perasaan perlu djaga. aku siapa nak membuang perkara. kalau perkara aku dibuang, orang tak amek endah.samelah bile orang nampak kertas ronyok tertulis jatuh kat lantai pastu dibuang tanpa dibaca apa isiisi kandungannya.samalah sperti orang melabelkan aku sebagai sampah.apekah lagi namanya kalau dibuang kalau tidak sampah namanya? itulah. aku tidak seperti itu.

dalam hidop sume org tau. kalau ada 2 pilihan mesti kite kena pilih satu je. pilih ape buruk baiknye, ape die untuk kite bila masa depan menjelang nanti. adekah suit ngan hidup kite. adekah sumenye cukop untuk kite hadapi. tpi aku ta mampu nak rase menjaga sume tu. ta mampu. duit bole dicari tapi hati yg tulus payah nak cari. ta mampu nak pecaye apeape da. sapesape pon. tanak. kena ikot hati walaupon mati. kena ikot rasa walaupon binasa. nasibla dalam hidop. agak complicated. kena susah dulu baru rasa senang. aku bukan gila tapi aku mahu normal macam orang lain. normal la rase susah rase senang. hanya 2 keadaan itu, susah atau senang. pilih.

suma perkara perlu dpilih. kalau tak camne nak buat keputusan supaya hidop jadi bebas teratur. perlu. it is a must. tapi jangan too drastically. think before act. amboi aku. kalau nak kasi nasehat pada sahabt handai peh panjang lebar kalah kaunselor negara tapi masalah aku sendiri mula la liuk pikuk hiruk lentok siornye kepala otak serabut camne nak solve kan. sendiri tak boleh nak bendung so jangan nak bendung orang lain k miss. betol ke? tidak juge. kite adelah hero pada subjek yang lain maybe. tapi bukan pada subjek diri sendiri. aku kalah pada masalah sendiri. sorry zilla.

cerita panjangpanjang tapi ape yang disampaikan tah boleh selesai kan atau tidak. entah. tak tahu. adekah jangan setia itu betol atau setia gila pastu kena tinggalkan. haha. hidop kadangkadang macam judi aku tengok. and aku rase macam tu. biarlah sebinasa mana pon. senangsenang dipertaruhkan mengikut kata hati and binasa. tapi mana satu perlu pilih. ikut ckp org pastu dengar and buat or buat bodo je and believe that ape nak jadi pon jadila. serupe je macam xde usaha. nak benda datang bergolekgolek depan mata. kau ingat ape?

letih pikir masalah. tapi sape tadek masalah. adekah mereka rase aku ni manusia yang hidop same macam diorang reti menyapu, basuh kain, naik beskal, bawak kereta, reti makan pakai sudu garpu. ye aku begitu. aku same la dengan korang sume. tapi ade tak mereka rase yang aku juge same macam mereka ade hati perasaan. tau nangis tau ketawa tau sedih. hai. korang bile da aku meletop baru tau nak kesian? ta payah. aku punye marah kalau nak tau sila datang jumpe aku pastu cakap kat aku "zilla, kau ni babi.takde otak.".ok manusia.

malas nak cakap panjang lebar. di hari raya memang perlu ade sifat kosongkosong dengan sapesape pon. tapi mulut senang cakap. hati sumpah seranah simpan dendam kesumat abadi. dah. ta payah nak menggembleng tenaga amik hati aku. buang masa sebab yang boleh pulihkan adelah hati aku yang kembali suci abadi dengan hati nurani sekiranya aku kembali baik. soal sampah, orang kata takkan da ludah baru nak jilat balik. kita janganla anggap tu ludah. kita anggap jela benda tu barang recycle. maskudnye benda tu boleh diambil balik untuk diguna semula. baru tak nampak macam kotor jijik sangat. yeuw..

apepon maap di hari raya saya membuahluahkan ape terbukutermajalahtersurat di hati. sekadar mengajak menulis menaip supaya dalam hati tak simpan banyak da perkara terbuang itu. saye tekap di sini untuk tatapan tika rambut da putih berkilau nanti sekiranya umor panjang.sebenarnya ia bukan mudah. Papepon. selamat hari raya aidilfitri.

☼ sekian.

0 comments:

lagu saya

Celine Dion - The Power Of Love

Powered by mp3soup.com


Get your own Digital Clock

 

ohzila lova Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea