Tuesday, September 28, 2010

diam itu tenang?

Posted by norzillawatie binti zahidin at 7:45 PM

benci bila pikirkan itu sakit ati bile teringat itu
rasa macam nak pukulpukul hati dengan ekzos panas
kereta waja turbo yg baru keluaran Malaysia tuh
bila ade pula rasa camni hati kata
pergilah.pergilah.pergilah

tapi bila teringat yg itu rasa macam sweet je
dah macam kelopakkelopak bunga kenanga
mengembangkan petalnye dengan gembira di
embun pagi hari yang fresh je air nye
hati da ditanam dengan akarakar kegembiraan yang
nak ia subur mekar bila tiap kali dijaga disiram
naknak pulak ade background music lagu
sha na na dr amy mastura
hati da macam giveup nak menserahkan segala2nya
da berserah je ni dan redha dengan ape je
yg bakal jadi lepas nih dan akn datang
da tak mahu bercakap banyak memandangkan
katanya diam itu boleh tenang
ok tenanglah kau di sana. aku pergi sebaiknya

kalau setiap kali mengungkit dan mengungkit
sampai bila pon tak bole nak abis masalah
asyik nak ditikam je dengan perkara lepas
jadi aku kalah kerana itu sebab aku x mampu nak
melawan semuanya series aku kalah
sebab perkara itu salah aku sendiri
tp bila manusia nak berubah macam ni
sape nak terima kita lagi?
bertuahla kalau ade lagi yg sudi
tapi da seperti serpihan tintin botolbotol yang
terbuang di tepitepi jaln kedaikedai mahupon dikutip
dr dustbin majlis perbandaran

rasa da xda guna nk marahmarah semua
simpan jela ape yg terbuku dan xpyh nak bukak
mukasuratmukasurat yg tercalar isi kandungannya
sebab kalau di simpan lamalama akan hancur jugak
so let it be jela dan simpan wat kenangan sedih

senangsenang je manusia ni nak marah2 org lain
pastu kalau rase nak baik, dtg je sesuka hati
without pikirkan org len yang ade perasaan itu
yang bole menangis itu dan yang bole tersedusedan itu
da mmg takde perkataan lain lagi la selain
"sorry" "mintak maaf" "plz" "janji"
xpela hidup kalau da menyesal skejap macam tu je la jadinya

camne nak buat kalau asyikasyik terpikir ape kau buat
pastu mesti kau tanya aku baliklah.kompom.
"ape aku buat?" ok aku da biasa dengar
hati aku ni da macam luka mcm isi kelapa tu diparut
sikitsikit isi dia jatuh dan hancur macamtula hati aku
kau parut pastu tggalkan cop mohor api pulak
kalau kau parut tggalkn aku dengan happyness ok gak
tp kalau dengan calarbalar isinya..??

entahla.aku asyik menerima je ape yg jadi
jadilah kalau itu kehendak mu
aku diam dan mahu cuba jika diam itu tenang





0 comments:

lagu saya

Celine Dion - The Power Of Love

Powered by mp3soup.com


Get your own Digital Clock

 

ohzila lova Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea