Thursday, March 17, 2011

tunduk dan muhasabah diri kejap

Posted by norzillawatie binti zahidin at 5:36 AM

assalamualaikum wbt..^^

belekbelek tumblr, i found these picca


sangat menyentapkan hati.masyaAllah.Allahuakbar.tak tau kenapa aje tibetibe merasa pilu. besarkan keagungan Allah swt. tapi diri still tak dapat bentuk. aku bukan jahat tapi kadang2 sebagai orang yang tak sempurna macam aku ni, ade je sifat lalai.korang mesti penah lalai kan??jangan oke.hindar.mintak ampun sebab Allah Maha Pengampun.


nak p makkah, tapi nak p KL pon payah.alasan memang nak serbaguna aje. tu pasal ade bank tabung haji.bukan nak promo bank tabung haji tapi pikir rukun islam ke5.camane la nak bersifat tabligh, fatanah, amanah, siddiq bagai kalau diri sendiri kadang2 xamanah dengan masa dan sebagainye.leka kan.tu sebab kalau da kaya, simpan duit p haji.bawak mak ayah.lebih afdhal.mengucap dah, semayang dah, puasa dah, zakat dah last2 haji xsempat.mmg xcukupla lima kan.selagi mampu pegi weh.peluang dunia skali je sumur hidup.aku baru 22 ntah tahun bile nak p kalau skrg pon mintak duit kat mak mengada-ngada.

ni bukan ceramah forum perdana tapi sebenarnye nak postkan gambar makkah atas tu yang tibe2 aje terkedu bile tengok.nak berlinang tapi kadanag2 jadi kadang2 tak.last2 telan air liur bermuhasabah kejap.dalam kepala otak pikir, kiamat nak dekat.astaghfirullahalazim.tunduk ke bawah bermuhasabah lagi skali dan berkalikali.

dan tibetibe juga ternampak muslim footballers yang agak dikagumi juge.

mesut oezil

Serdar Tasci

Samir Nasir

Sulley Ali Muntari

Frank Ribery

Anelka

hsajmereka pon mengharapkan keredhaan dari Tuhan. kite boleh mintak kesenangan tapi utamakanlah dulu mintak supaya dipermudahkan segala halangan yang mendatang dalam hidup baru boleh dapat kesenangan.kalau nak jadi ustazah aku memang xlayak,usah cite la.tapi kan kite kena sentiasa berpesanpesan sepertimana dalam surah Al-Asr.sekali lagi termenung dan tunduk muhasabah.pikirpikir balik masyaAllah.tipu la tak insaf tapi__________(fill in da blank sendiri).nak ngan tak nak je.kan?tunduk dan muhasabah diri lagi.bukan susah pon kan 17 rakaat sehari.doa jela mana2 tanda kita ingat Dia.jangan sombong dan takbur,Allah tak suke.**pesan Ustazah kat kami terngiangngiang lagi masa Darjah 4**sama2la insaf dan renung2kan.dan selamat beramal.jangan marah aku amik modal orang lain.bukan untuk dijual.



sekian T____T Allahuakbar!!

5 comments:

star in heaven said...

owh chenta hati saya! I Lebiu!!

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ said...

Allahuakbar...!!!

darjeelingSketch said...

allah Maha Pengampun...memohon selagi ada nafas diberi pinjaman..

norzillawatie binti zahidin (che-che) said...

star:sapekah?
meniti senja: takbir!
darjeeling: amin!!!

cik faez said...

wah ,, ada gambar ozil my hero .. i loike .. hehe ..
Allah mmg maha pengampun lg maha penyayang . ;)

lagu saya

Celine Dion - The Power Of Love

Powered by mp3soup.com


Get your own Digital Clock

 

ohzila lova Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea