Friday, August 13, 2010

bff♥♥

Posted by norzillawatie binti zahidin at 9:35 PM



oke saye tertibe terjumpe gamba ni kat fesbuk
oke saya grab n post kat sinilah
tu kawan saye namanye pipa
harapan die bebaik saja di sana bersama kawan2 yg lain
walaupon mereka ada kekusutan permasalahan antara mereka
yg saya ketahui tp xberapa nk paham n tahu

yg mana dok sorg2 saya harap die tabah
n yg mana beramai2 saya harap xmelupakan kawan yg lama
gado2 sengketa fight2 each other tu mesti ade dlm kawan2
so saye harap mereka berbaik2 lah semula
setelah 3tahun terjalin hubungan akrab
bak org kata tdo sebantal makan sesudu segarpu
sekencing seberak semuanye sesama

saye tau xmungkin saye dapat mensatukan mereka
memandangkan saye tiada di tempat kejadian
n saye xtau menahu terus terusan lagi lagian
saye xmelihat ngan mata kepala hidong telinga saya sendiri
saya xmampu nk berkata apa2 tp saye merindukan kenangan2
terindah kawan2 bersama mereka
org ckp itu ini pasal mereka tp saye mampu wat dek jep
sebb saye yg berkawan ngan mereka saye tau sape mereka

mereka ada masa saya sakit saya takot masa bufday saye mereka sambut
n mereka sangat jahat tp jahat yg saya suke menyebabkan saye terjebuk sakali ngan jahat mereka tuh. masa menari2 juge wat saye teringat2 nk2 di Thailand. masa tu sangat2 best n gembira xterkata bersama merekawalau pon saye satu2nya manusia di rumah tu yg amik kos lain tp saye bole je berhubung bersatu kepala bersama memecah otak menriuhrendahkan suasana yg diam jdi bising n suasana bising lg jd bising. pastu kalau mencarut maki maki org sana sini mmg xkire tempat. sume same2 terjah pada sape2 yg kami xsuke macam tempat tukami yg punye kami yg conquer. Mmg kami xhenti pok pet pok pet sana sini kalau dok crita gosip2 terbaru kalau boleh sok nye sambung lagi sampai abis crita sampai lah org tu hidop nk ke mampos sume dok crita xabis2
tu lah kami selagi hidop bersama2.

pi pasa malam jgn kata beli ikan sesama sayur sesama utk dibuat makan pada hari2 kemudiannya kemudian masak lagi bersama n makan bersama sambil bontot masing2 terlabuh di permaidani rumah tgok melodi pada hujung minggunya. belah malam pule sibok2 lepak2 mamak pastuh plan2 baik punye dibawa oleh kete dbj itu ke kassim mustafa karaoke. oke biasa2 nyanyi sorg 3lagu jadi mengahbiskan 3-5 riya je pd mlm tuh. ok nyanyi sampai bosan habis ketuat suara sume lagu kasi tibai. janji masing2 lepas tensen lepaskan sumenye.

hati bersangkut paut nk g penang tp terlalu banyak cabang.ak xtau nk ke hala mana satu sebbnye dulu punye ikatan sudah berpecah belah berjurai burai. sendiri cube nk paham tp sendiri xtau nk pi mana satu jalan. setiap satu jalan meminta utk lalu di situ tp kalau saye masuk kanan, takut jalan di sebelah kiri akan tutop n saye da xboleh lalu da di situ tp kalau saye masuk kiri pule yg sbelah kanan plak akan berbuat demikian. payah ade roadblock banyak2 nih menyebabkan aku still tersangkut tiket ak kat bilik je..xtau bile nk ketemu mereka semula bersama2 di mana satu meja ade 5 orang sumenye berkongsi2 lauk tomyam sesame di penang tuh.

saye sangat suke bile mereka kate mereka kate mereka suke sgt sotong masak sambal saye di Pulau Kapas, Terengganu dulu. mmg seronok kalau dapat puaskan ati sume org tp bukan setiap masa saya begitu kerana kekurangan tu ad pada setiap manusia biasa macam saye. Saya bukan power rangers kaler pink atau kuning yg bole lawan raksasa pakai robot tuh. Saye juge bukan sailormoon atau pon power puff girl yg bole jadi heroin utk selamatkan org bile org butuh bantuan.
maaf sebb tu sume fantasi semata2 yg mahu dijadikan realiti tp saye betol2 xmampu.Saye penah rase sorg2 mensebbkan kawan2 da xpercaya saya lagi sebb ade lagi sorg kawan baik yg saya anggap betol2 baik suda mencacatkan hbgn saye dgn mereka sebb die mencurik baju kawan2 saye.

Sape tau saye nangis sorg2. Saye sedih sorg2. Naseb bek ade kawan2 saye yg lain sudi dtg ke saye memberi bantuan n semangat. Tp saye cube utk menjalinkan semula hbgn akrab tuh n alhamdulillah sumenye ok spt biasa. Saya pon xmau ape2 dendam kesumat disimpan dalam peti ais takut terpatah hati sendiri makan hati sndiri n berak balik sendiri. Jadi bile sampai satu saat saye terpaksa meninggalkan mereka secara drastik saye berasa pilu n sebak sangat lantas kami yg akrab dulu tuh berpelukan sesame sendiri n saye ingat pelukan akrab tu sampai skrg sambil digenangi airmata masing2. Kalau ada saat tuh saya nk hug mereka with lots of luv sebb saya sygkan sangat2 mereka.


Sekarang saye berade jauh dr mereka n saye hanye mampu bertanye kaba dr jauh melalui fesbuk, blog or hempon or ym. Tu je la.Saya harap saye dapat jumpe mereka macam dulu.makan macam dulu n ketawa macam dulu.
xmau gado2.oke.


ape pon bff

azie.izza.pipa.cikin

1 comments:

Riduanmohamad said...

CAK!!!
ha...ha.. aiseh!! apa dh jadi ni dora? Raya nanti..jg lupa pi jumpa depa semua?...

lagu saya

Celine Dion - The Power Of Love

Powered by mp3soup.com


Get your own Digital Clock

 

ohzila lova Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea