Monday, August 16, 2010

excident di Bandar Universiti Sri Iskandar (tragedi puasa ke5)

Posted by norzillawatie binti zahidin at 5:15 AM



critanya malam tu kan aku pi potostat tp lam lewat2 sketlah.masa tu pose ke4 atau ke5 aku pon ta ingat. pastu masa aku lalu kat depan petronas kat ngan umah aku ade satu excident.apesal tah cam ramai org. So, aku rase cam seyes je excident tuh so aku ngan Nabil pon singgah la situ. Masa tu ade ambulans n polis ramai2. Org lua lagi ramai la berkerumun kat situh. Masa aku sampai tuh barula bomba datang. Tengok2kan rupe2nye ade sorg mamat nih jatoh moto berlanggar ngan kete kembara. Tau x, mamat tuh tertusuk dada kiri die ngan side mirror moto die blah kanan. Giler beb! Tp die steady agi kat situh. Steady2 pon darah banyak bai. Aku da terbau darah2 die kat situh. Aku da la lemah semangat pasal tgok2 bnda2 nih. Takut weh.

Lama gakla aku kat situh. Bomba datang nk cabutkan side mirror tu dari dada die.Kesian die.Aku terjumpa ngan housemates aku kat situh n kitorg takut gile kalau mamat tu mati sebb takut darah byk hilang. Mmgla die bukan sape2 pon tp sesame muslim kan? Kami doa2 la Ya Allah selamatkanlah hambaMu ni Ya Allah. Aku tau die menahan sakit kot. Giler kalau da tertusuk sakit la wey. Hum. Memang da macam pasar malam da kat situh seyes ramai giler org kat situ. Mamat nih dak praktikal USIM kot. Macam tu la critenye. N dengar cte lagi kereta tu yg salah. Diorg masuk pada satu jalan yg sama n laju plak tuh pastu nk masuk ke jalan yg bertentangan. Tah, aku pon ta tahu mana satu betol. Tuhan je la tau. Wallahuaklam.

Aku pon xnk lama kat situh but ye la sume org takut tgok die. Cemas kot. Dup dap dup dap. Hopefully die selamatla. Da la ambulans bomba sume dtg lambat. Changkat Melintang mmg jauh kot hospital die but tu la paling dekat skali. Hum, apstu bomba datang macam nothing. Ade ke dok mintak spanar la, playar la. Xknla die xde sume bnda2 tuh. Sampai kena panggil pomen plak datang bawak toolkit motor. Bongokla xknla bnda2 basic gituh xde dalam lori besar bomba tuh. Bengang plak la kalau pk bnda2 gini. Knpe tah bomba dtg lambat. Padahal dekat je dari situh. Plz la jgn la amik bnda ni remeh. Mati gak org tu kat situ tau x.




Moge2 Tuhan selamatkan die. Amin~~

0 comments:

lagu saya

Celine Dion - The Power Of Love

Powered by mp3soup.com


Get your own Digital Clock

 

ohzila lova Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea