Friday, August 13, 2010

keluarga saye

Posted by norzillawatie binti zahidin at 12:31 AM

KELUARGA SAYA


baiklah
knape saye mulekan ngan diri saye sendiri
sebb ni blog aku
of koslah citer pasal aku dulu
so suke ati aku oke

well, given name
NORZILLAWATIE BINTI ZAHIDIN
family saye panggil che-che(cici)
umor saye
tahun.


saye lahir di
HOSPITAL BESAR TAWAU di SABAH.

bermakna saye punye ic di tgh2 adelah 12
n saye org

tp kan walaupon saye org sabah tp satu benda pasal saye
setelah saye hidop selama 21 tahun adelah
saye xpenah mendaki

GUNUNG KINABALU

name je kan org Sabah..xpela..nnt ade rezeki lebih
saye mmg nak naik pon
tgah kumpol stamina nih!
nak kasi lagi kuat!
macam ni!


oke yep.
saye ade 5 org adik bradik campur mak ayah jadi 7


ok.nama ayah saya ZAHIDIN BIN IBRAHIM.
dulu ayah saya seorang tentera
tentera laut diraja malaysia (TLDM).
ayah saye org Bota, Perak.


tp kan skrg ayah saya da xde..
Tuhan da amik.
ayah saya da meninggal 4 tahun yg lepas

(sekadar gambar hiasan)

ayah saye meninggal akibat ulser perut
nak tau satu benda x
saye banyak ikut prangai ayah saye
ayah saye suke nyanyi

saye pon suke nyanyi macam ayah saya
dulu kalo kami karoke mesti sama2
sebb suara ayah saya sedap mcm Jamal Abdillah.xpon Awie.
suara saye pon sedap juge..
tp dulu2 la..


kdg2 ayah saye suke balik kg kat Bota
pastu die akan kerjakan kolam die
xpon dusun durian die
ayah saye kirenye rajinlah
bile keje pasal bertani berkebun bernanam bagai nih
heeeeeeeeee...
i miss him..


ayah saye juge kan sangat garang oke
dulu kalau saye na dik2 wat salah msti kena rotan
samela..saye pon garang gak
sampai ade org panggil saye singa betina
bongek tol
so jgnla bagi saya marah ek

ape2pon kawan2
marilah kite terlebih dahulu sedekahkan
AL-FATIHAH utk arwah bapa saya.
moge2 arwah ditempatkan dengan org yg di dalam golongan
beriman n bertaqwa.
AAAMIN~~


ok skrg saye crite pule psal mak saya iaitu
PUAN SANAWATI BINTI ABDUL KADIR
mak saye org sabah
sama cm saya
n saye sangat kuat gado dgn mak saye
siap main baling2 pinggan lah
kerusi lah kalau saye n mak saye mengamuk
so bile saye n mak saye gado
adik2 saye akan dok diam kat tepi dinding
xbrani nk ckp pe
ok stop.



ehem ehem.ok.cool.
mak saye ni gile feshen sket
kalah anak die
tp saye xpenah jeles pon
cukupla bepeshen2 ala kadar nih
kang lebih2 kang cam artis plak


die juge same cam ayah saye
suke menceburkan diri dlm muzik
so kalo nyanyi2 ni bg jela kat die
tah2 mereka juge dijodohkan sebb nyanyi gak kot
hahah..
umor mak saye tahun ni da 40 tahun
makin lama makin tua
samela kite sume pon
hahaha


k lepas tu adik saye pule
bawah saye adik laki
namanya NOR SAIFUL IDHAM BIN ZAHIDIN
umornye 2 tahun mude dr saye
so 19 lah tahun ni
die ni rockers sket cam saye
layan lagu pon jiwang2 jer
ske men gtar cam saye juge


kadang2 lagu yg die main pon masyuk gak ngan jiwa saye
dalam adik bradik pon die agak rapat ngan saye
even kami penah bertumbuk2 kaw2 punye
haahha


next is NUR IZZUL RAFIE BIN ZAHIDIN
adik saye yg ke2 berumur 17 tahun
die sek kat SM Teknik Slim River
amik fabrikasi logam
die ni lain sket dr yg lain2
die ni adela ala2 ustaz sket
so xsia2la pakcik saye anta die ke sek agama sebelum ni


satu benda kalau ckp pasal die
die ske bola main bola tgok bola
tdo bola
pokoknye kalau masa world cup arituh
24 jam tv die punye
haha
die penah bermain di bwah pimpinan


khalid jamlus
fuyyyyoo
die pon cam arwah jugak
suke bersukan..bukan takat bola sepak je
sume sukan yg ade kaitan ngan bola sume die main
bola jaring xtaula plak kan??
hahahha...saye sgt berharap spm tahun ni
die bejaye n xde fail
sbb satu bnda pasal adik aku yg nih
die sangt lemah dalam subjek


math...

saye xharap pon die leh jadi star math camni


tp saye nk die lulus sume
tu je..
so ko blaja la tol2 adik
nnt ko nyesal kalo xblaja betol2
skrg ni pon die ngah trial
kadang2 ak kesian tgok die
sbb satu bnda nasib kami sekeluarga xmcm keluarga lain
tp bile pk balik
ramai lagi org hidop lagi naif daif n susah cam ni

lagi kesian tgok budak2 xberdosa ni
apelah nasib
so saye salu ckp kat adik2
sentiasa bersyukur ngan ape ade
jgn tau senang je
nnt xtau susah

ok..NURUL IZZATY AFIQAH BINTI ZAHIDIN
seorg adik yg agak bontel
buncit+montel
gomok.fatty


kuat makan.kuat main
seb bek blaja tu ok la
pastu mau dengar ckp
saye salu marah2 die
xtau nape
mmg saye kakak yg garang
saye nk ajar die itu ini sbb kalau saye xde nnti die leh jaga umah baik2
saye nk sume adik2 saye berdikari
die juge mmpunyai minat yg sama cam saye
iaitu menyanyi


die masih lagi blaja di darjah 5
tp badan die cam besar
nampak cam org besar
tp yela dak2 lagi kan


kadang2 tah basikl sapelah die amik n main ptg2 kat depan umah
kadang2 die pakai basikal aul gak
biarla
exercise sket badan tuh
kasi kurus sket
hahaha


n last skali adik ksayangan saye
MUHAMAD NAZRUL A'LIMY BIN ZAHIDIN
panggil aul je
n aku yg aksi nama aul tuh
umonye 7 tahun
baru dajah 1
saye salu suh die blaja
supaya die boleh jdi lebih pandai dr saye
die sangat kuat main
tp baru2 ni die demam n saye sangat risau akan die

pada 8hb ogos baru ni merupakan hari jadi die yg ke-7
so...


nnti along bawakkan adiah k

nk tau x,adik aku yg sorg ni sangatlah obses terhadap


so ape je yg bekenaan ngan ben10
aku salu belikan die
cam botol air,purse,pencil case n macam2 lagi

die juge sangat sukekan


aku ade belikan die bantal upin ipin
pastu mak aku banyak belikan baju upin ipin tu utk die
haha..kadang2 kalau ak balik
ak salu donlod siap2 cter upin ipin
yela..kan sonok kalau tgok ramai2
kelakar bile aku tgok die gelak2 ngan gigi xde tu


hahahah...

so sedikit sebanyak ni la family saye
kalau nk ikotkan banyak agi
tp sket2 sudala
saye tulis pon sebb saye rindukan mereka sume
xlama lagi nk raye

but lama kelamaan raya tu makin hambar
so da xde keseronokan yg mcm dulu
masa ayah ade

i miss u dad
i do love u 4ever
n i love u ols

+end+

2 comments:

Riduanmohamad said...

Cak!!!..
1: aku nak ucapkan takziah atas pmergian orang trsyang... al-fatihah.....aaminn..! ayah aku pon orng bota jugak xpi x tau bota kiri ke bota kanan...yang aku tau bota jee(orang banjar..
2: che-che(cici).. dulu bukan dora ke dan nyet-nyet tu spa plak???
3: seorng kakak yg gile2 tp cukup2 brtggugjwab pada family..gud!!
4: x menarik lagi bckground ko nie... rock la skit...?
5 : truskan brcrita... skit sngat!!

norzillawatie binti zahidin said...

sikit ko kate..
ko tau x membe2 ak sume xlarat nk baca
sbb panjang sangat tau x..
gile ke ape ko ni

lagu saya

Celine Dion - The Power Of Love

Powered by mp3soup.com


Get your own Digital Clock

 

ohzila lova Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea