Sunday, August 29, 2010

secebis kenangan

Posted by norzillawatie binti zahidin at 11:29 PM


baiklah. saye bukan nak mengungkit tapi sekadar menulis ape yang terbuku termajalah dan tersuratkabar. saya mahu mengusik kenangan saya dengan 'sumone' ni yang buday merupakan pada hari kebangsaan setiap tahun. well, hepi buday tu you. ta perlu la mention nama kat sini. but he is my ex. ok. cukop. 2 tahun lebih berada dalam satu ikatan pastu rapuh rosak dan akhirnya putus dan itu jalan terbaik. oke. saye terpikir kenapa dan kenapa. ok. ade betolnye sebab saye ade buat salah but die ta penah wat salah? die telah menjadikan saye sebagai sebaikbaik manusia sebab saye telah memaafkan dia masa die penah melakukan kesalahan yang sangat sangat terbesar dan yang ta mungkin dimaafkan oleh semua orang dan sapesape pon yang akan jadi gefren die. dari saye bersifat baran die menjadikan saya seorang yang luntur hati ketika die berkata. abis sume jadi cair. ape bole buat. sayang punya pasal.


kadangkadang saya terpikir, kenapa mesti camtu? adekah saye berpelajaran rendah, dan keluar daripada UiTM, ibu die seperti memandang rendah pada saye yang ta berduit ni. pernah saye rase tergusar hati garagara si ibunya bercakap mengenai ibu saya yang itu dan ini. ok. mereka perfect. mereka ade duit. mereka ade segalagala yang mereka mahu. petik jari hentak kaki sekejap je da dapat ape mereka mahu. tapi saye perlu kais pagi makan pagi kais petang makan petang dan belom tentu bole mendapat simpanan yang tetap. oke. mereka ada baiknya juga. mereka ade membelikan saya baju raya yang beratus harganya. trima kasih aunt and kak.


saye rase adekah saye je kena memahami orang dan tiada siapa perlu paham ape saye rase? bile saye lihat die punye gefren sekarang, ape kurangnya saye. adekah sebab die ade degree cukup untuk buat you bahagia. emm. ok. maybe die bole menjamin masa depan you. but you tanak ke tanya i plak cmane. i ade simpan impian nak study oversea. ta pun nak study mana2 U. i akan show to all of ur family, i bole. i bole bela naseb adikadik i n family i. janganla hina family saya. you penah hina kubur arwah ayah. tengs. saye bukan mau ngungkit tapi rase macam ta adil sume ni dapat kat saya. kamu sume senang dan hanye bersenang lenang. ada itu ini.


saya yang muda saya yang perlu mengalah dalam semua hal. saye yang perlu menerima amarah semua orang. saye jadi jambatan yang da nak roboh yang tade sape tahu kayu jambatan tu da rapuh. saya sedih. saye menangis. no one knows. apepon, saye ta mungkin lagi baersama die lagi sebab saya ta mau hidop saya dibinasa lagi dengan orang macam dia. ye, saya pernah merasa bahagia dengan die tapi banyak lagi derita kalau ikutkan. jadi saya rasa, cukupla apa yang ada di depan mata saya sekarang yang jauh lebih lebih baik seribu jujutakali dari dia. mana saya pegi die salu ada. diela otroman saya, superman saya. walaupon kadangkadang dia macam Sin Chan, tapi saya suka. sebab die bole bagi saya ketawa tanpa sebarang kecewa.


pada si ibu si kakak dan si sapasapa jela yang berkaitan dengan dia, saya mahu ucapkan trima kasih sebab penah menjaga saya, penah memberi sumbangan kepada saya dari apaapa bentuk pon. moga kalian dimurahkan rezeki. cuma saya ingin katakan di sini, jauh di lubuk hati hanya Tuhan yang tahu betapa keciknya hati saya ni terutamanya kepada dia. perasaan bukan bole dibeli dengan duit. sebab ia tade nilai dalam wang ringgit. nilainya lebih tinggi dari wang ringgit. saya perempuan ada maruah. silap salah saya ampunkan saya.saya ta mungkin lagi bersama dia dan saya pasti da takkan bersama dia. sebab ada hati yang saya lebih hargai dari hatihati yang lain.


+end+

0 comments:

lagu saya

Celine Dion - The Power Of Love

Powered by mp3soup.com


Get your own Digital Clock

 

ohzila lova Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea