Tuesday, December 21, 2010

hati

Posted by norzillawatie binti zahidin at 9:48 PM
tercucuk hati


kena menjaga hati orang separuh mati nak elak dari terasa hati. tapi aku si pemendam hati terus menyimpan dan menyimpan kisah2 hati yang terasa di benak otak. bukan senang nak puaskan hati sume orang. demi menjaga budi yang ikhlas ditaburkan pada aku, jadi, untuk menjaga hati mereka semula, aku perlu ikut je kehendak mereka. nak dipangkah, takut hubungan bergejolak. jadi mahu xmahu hati ni, ikut saja mana pergi kehendak mereka. dan aku dengan penuh watak lakonan yang amat hebat dan lebat, aku gembira sedangkan cik hati menangis tersedusedu, aku ketawa sedangkan cik hati membanjiri kepiluan kecewa, aku melompat girang, sedangkan cik hati duduk sayu hiba.

kalau nak sembang menjaga 1 hati, saye mengambil langkah berpada2 ketika bercakap. tetapi banyak hati??bukan lagi dah berpada2, tapi langkah berjaga2 pon dah xmampu dah. haih. kenapa ohzila sebegini. sedangkan kalau bergado memaki hamun, da macam super warrior. tapi bile tersepit dengan orang2 yang disayangi dan menyayangi, ohzila jadi kapas. tumpah air sikit, terus basah. err...tu sebab memendam diri, memencil diri itu lebih baik dari menjadi sang tiung yang bising2 di awal pagi. supaya hati lebih mahu setenang air embun. yang xsapa pon mahu sapa bile ia datang.

terima kasih sebab sudi jadi kawan tapi sebaiknye saye tidak mahu ikatan itu lebih dari itu. saya lebih suke begini. harap maklum seadanya sebab 'hati' saye sangat kecamuk dengan keadaan diri sendiri yang kadang2 dilambung perlbagai pancadunia halhal. maap. saye lebih suke bersuka ria tanpa memikirkan hal2 keduniaan. pliz, tolong jangan tambah masalah keduniaan saya cik. jangan paksa saya. banyak lagi hubungan2 manusia perlu dijaga.ia perlu untuk mengekalkan kehidupan yang sedia ada. dan saya sangat bersyukur jika ia semuanya baik2. ape2 hal pon mmg satu benda ni, life is unpredictable. who knows what would we be for the next day, next year? dulu cik basikal membawa bakul hari2, tgok sekarang da pakai merce belalang cume xbole melompat. tapi cik bmw dulu pakai sangat berseri2 tapi sekarang angkat kotak masuk dalam lori. kenape? then, just look on urself, what have u done.

pliz ringankan beban saya, supaya cik hati saya bole berehat seketika.dan jika ade sedikit kefahaman di antara kita. ia adalah sangat baik.
*sekian*

*yang penting saye bukan begini*

0 comments:

lagu saya

Celine Dion - The Power Of Love

Powered by mp3soup.com


Get your own Digital Clock

 

ohzila lova Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea