Wednesday, December 15, 2010

selamat pagi

Posted by norzillawatie binti zahidin at 6:47 PM

panjipanji awan dah bersemarak membangkitkan mata yang tertutupkatup selama beberapa jam menandakan pagi sudah menjelma. bangun oh zila.bangun. bangkitlah dari tempat beradu. ok.aku da pon mandi sekarang and sudah bersiap cantek untuk keluar pegi pasar membeli ikan buat santapan tengahari untuk keluarga.ape2pon selamat pagi malaysia.

liat pulak sorang tu nak bangun macam haram bile dikejutkan. bergoncang katil pon xguna. terbalik bumi pon belum tentu bangun. lantak lah. saban hari dah semakin masak dengan perangai itu sorang. tapi lain pula yang si kecik ni. salu sangat bangun awal mengkejutkan lena aku. xabis lagi cerita dalam mimpi terpaksa distopkan gara2 bisingbising nak breakfast. ohzila. bangkitlah.

bangkit sudah ohzila. bila pagi2 ceritanya akan bermula dengan breakfast disusuli dengan basuh kain dan sidai kain berbakul2. kemudian pi pasar and masak. aku masak. jadi menu hari ini adelah ikan masak sambal and tomyam ayam. pergh. merindukan tomyam yang da lama xmasak rasanya. ok.bukan puji diri sendiri tapi mestilah bangge sebab bole masak sendiri. sedap xsedap aku je rasa. yang lain usah peduli. xkisah langsung mak ok.

sekarang juge masih menanti panggilan dari pakcik. bile la nak tepon.kang xpasan kang ngamuk2 plak. bising2 xangkat la, pakai 2 number la. suke sangat bising aku pakai 2 number. suke lah. ade sebabnye kenapa pakai 2 number. da la rate line skrg xmenentu. kadang2 murah kadang2 mahal. that's y i need those 2 numbers. line celcom and maxis.

aku ni pagi2 da mencarut untuk berblog sedangkan satu patah haram pon xtau ape nak cerita kat sini. pastu merapu2 sendiri. silap2 orang lain yg baca pon xpaham. and of course rase boringkan? ok. aku pon kadang2 muak baca blog sndiri. xsehebat blog hanis zalikha. gile banyak followers. macam aku ni 100 pon xsampai. but syukor da kot sebb ade je nak baca citer aku ni.bacelah selagi mahu.buanglah jike xperlu.tengok facebook pon dah macam boring. xde kisah baru. xde gosip2 terkini. nak baca paper, xsampai2 lagi. cik metro, cepatla bertandang.mahu tahu isu terkini. sebab saya bukan penonton berita.

ayat perlu sadis. ok. perlu. xperlu pon xpe. pagi2 plak da makan kuaci tong garden. sambil layan encik tv yang terpampang depan mata entah ape cite ntah aku pon layan je. pdahal aku melayan.sekarang sudah pon pukul 11. masa memasak suda tibe, kena pergi kena gerak. kalau tak nnti kena buat2 telinga pekak. paham2 bile si ibu itu membebel. adik menyongen lapar, lapar. ok.gtg.

sekian.kosong suda otak.terima kasih.

0 comments:

lagu saya

Celine Dion - The Power Of Love

Powered by mp3soup.com


Get your own Digital Clock

 

ohzila lova Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea