Tuesday, December 7, 2010

maal hijrah 1432

Posted by norzillawatie binti zahidin at 1:32 AM



1 muharram 1432 hijrah
bersamaan hari ini 7 disember 2010

same lah juge sperti menyambut tahun baru
tapi ade x sespesel tahun baru masihi??
ok seyes aku sangat bermasalah dengan org yg beria2 nak sambut new year yg tah ape2
tapitapi bile sambut maal hijrah buat macam hari paling xbermakna
macam kosong

pada hari seperti inilah buku lembaran baru dibuke
supaya adenye azam yang baru yang mau dibuka semula
setelah sekian lama dibiar hati tak mau terbuke

malaikat da tutup kitab lama
so die da bukak kitab baru
mahu kite hadapai hari2 yg baru
dengan azam semangat wajatidiri dengan baru
dengan appearance yang baru ke arah yg lebih baik

hijrah bermaksud pindah
or transfer lah bole le katakan
xkisahla hijrah jenis ape2 pon
xpi lebih afdal jika hijrah dari segi sahsiah kita
sebagai hamba Allah
ceewah~~~
agak2 aku bole jd ustazah ni!

bukan sembang kosong mau diposkan
tapi same2lah kite berpesan2 kepada kebenaran
xrugi pon kan
even kepada diri aku juge
sebab aku ni pon prangai tah pape jugak
kirenye xsesempurna lah siti khadijah

moge tahun ni lagi bermakna
dari tahun2 yg sebelumnye
dan moge2 Allah terima ibadat kite seadanye
amin~

0 comments:

lagu saya

Celine Dion - The Power Of Love

Powered by mp3soup.com


Get your own Digital Clock

 

ohzila lova Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea